C L O U D ;
ABOUT ENTRY LINKS FREEBIES
Dunia Sekarang.. Makin
Wednesday, 8 May 2013 • 03:04 • 0 BURUNG MERPATI
hari ni dah masuk hari ke 6 aku cuti semester.. hari ke  6 juga sya dah ulang alik antara kajang-hulu langat- ampang..  dalam sehari tu, nak dekat 3 kali juga la ulang alik.. nak buat macam mana.., dah tugas sya sebagai seorang anak untuk membantu keluarga... ehh.. aku bukan mengadu taw. haa.. tak mo tuduh-tuduh.. aku just bekongsi je dengan korang.. sebab ramai member yang komen,,
 " kau nak g mana?', "kau buat apa kat hulu langat..".. 
so, ini lah jawapan aku..
" aku hantar student g belajar kereta and motor la.....-__-'"..

ramai jugak yang dah sedia maklum, dengan tugas and kerja aku di hulu langat.. haa.. sesiapa yang area kajang ( saujana impian..) and hulu langat, kalau korang nak ambil lesen dengan harga yang murah.., mari sini.. mai2.. aku ada.. siap ambil korang lagi. haaa...  sempat kau promote kan .. ehemm..

okay.., kalau nak tahu, dua hari lepas baru ada hari mengundi. PRU13.. aku bukan nak kata apa.. ada jugak aku baca tentang sikap perkauman la.., balckout la.. siap ada yang mogok letak dp hitam semua.. laa.. bukan nak kata apa.. aku pun ada family yang pergi mengundi, tapi nak buat cerita yang dah ditambah perencah ni.., tak semestinya betul kan... dari kita duk cakap benda yang dah lepas, apa kata kalau kita pandang ke hadapan, bukak mata, bukak minda... perhatikan sekeliling kita.. ada tak perubahan yang telah mereka janjikan pada kita?? kita ni patutnya bersatu demi memakmurkan negara.. bukan memecahkan dan menjatuhkan negara.. 

kalian tahu tak, betapa beruntungnya negera kita di Malaysia kerana ada pelbagai kaum dan bangsa... selain dari itu, hidup aman jerr... satu lagi.., orang melayu.. aku tahu kita ada dua parti yang berbeza tetapi sama je bangsa.. dari kita asyik bertelagah sesama bangsa., kenapa kita tak berdoa agar dua parti ini, bersatu atas satu bangsa yang sama.. dan memajukan serta menjadikan negara Malaysia ni satu negara yang aman serta ada Islam disitu.. haa.. aku cakap secara umum.. bukan nak memihak pada sesiapa.., tapi kalau tanya aku.., aku akan memilih pemimpin yang memenuhi syarat untuk menjadi seorang pemimpin yang disarankan 

Rasulullah serta mementingkan kepentingan kaum majoriti di sini.. 
Jadi , generasi muda., ayuh bangkit.. bukak minda.., celik mata.. jangan menunding jari dan saling menuduh siapa salah.. kita lihat pada embangunan negara kita dalam masa 5 tahun ini. jika ada yang tidak puas hati, buatlah keputusan yang bijak.. 

.

p/s : aku sekadar berkongsi apa yang aku fikir. maaf jika ada menyakiti hati sesiapa dalam pada aku menulis.. Assalamualaikum dan selamat petang!! ^^

Labels:



0 Comments:

Post a Comment

Thank you sebab baca. Tinggalkan jejak anda di cbox saya selepas anda follow saya. ^^



PASTFUTURE
Crazy Fan;



HAI. ASSALAMUALAIKUM. Simple girl that known as Nasya Ahmad.Be a runningman's fan since 2011.Love the show.Also kpop lover. Follow me if you love to become crazy like me.

Be My Crazy Partner



OFFICIAL STICKER


BLOG ARCHIVE;


  • Persahabatan Terindah part 1
  • 1000 JIWA 1 HATI
  • Rindu Kalian.. :'(
  • WORDLESS SUNDAY
  • DOODLES BLOGGER FAMOUS
  • BILIK PALING CANTIK
  • KHAS UNTUK PESERTA CONTEST SOME TIPS FOR SOMETHING...
  • Speacial GiVeAway By Aiman
  • Tips untuk tingkatkan kelajuan broadband.
  • Blog baru edit

  • Credits more;

    Edit :N.Afiqah
    Re-Edit :Nasya
    Basecode :Masterly_elmo
    Tutorial : Afiqah Wana Atiqah
    Pictures : We Heart It
    Best View : Google Chrome